ANGELO MATTIA GERVASI

Dottorando

ciclo: XXXVIII
email: angelomattia.gervasi@uniroma1.it
edificio: Dipartimento di Psicologia Clinica, Dinamica e Salute - Via degli Apuli 1, 00185 Roma
stanza: Stanza 2, piano rialzato




supervisore: Prof.ssa Anna Borghi
co-supervisore: Prof. Claudio Brozzoli
cotutela: "Claude Bernard" University of Lyon, Lyon Neuroscience Research Center - INSERM

Ricerca: Il ruolo del linguaggio nell'acquisizione ed esecuzione di nuove azioni

Produzione scientifica

11573/1694084 - 2023 - Beyond simple laboratory studies, toward interactive methods: Commentary on the review article: Beyond simple laboratory studies: Developing sophisticated models to study rich behavior
Borghi, A. M.; De Livio, C.; Falcinelli, I.; Gervasi, A. M. - 01b Commento, Erratum, Replica e simili
rivista: PHYSICS OF LIFE REVIEWS (St. Louis ; San Diego ; New York ; London ; Amsterdam ; Philadelphia ; Paris ; Boston ; Jena : Elsevier) pp. 197-199 - issn: 1571-0645 - wos: WOS:001109565500001 (0) - scopus: 2-s2.0-85175623724 (0)

11573/1692628 - 2023 - Language as a means to reduce uncertainty: Comment on “An active inference model of hierarchical action understanding, learning and imitation” by R. Proietti, G. Pezzulo, A. Tessari
Borghi, Anna M.; Gervasi, Angelo Mattia; Brozzoli, Claudio - 01a Articolo in rivista
rivista: PHYSICS OF LIFE REVIEWS (St. Louis ; San Diego ; New York ; London ; Amsterdam ; Philadelphia ; Paris ; Boston ; Jena : Elsevier) pp. - - issn: 1571-0645 - wos: WOS:001089563100001 (0) - scopus: 2-s2.0-85166968115 (0)

11573/1682388 - 2023 - Grounded cognition can be multimodal all the way down
Borghi, Anna M.; Mazzuca, Claudia; Gervasi, Angelo Mattia; Mannella &Amp;, Francesco; Tummolini, Luca - 01a Articolo in rivista
rivista: LANGUAGE, COGNITION AND NEUROSCIENCE (Abingdon, Oxon, UK : Taylor & Francis) pp. - - issn: 2327-3801 - wos: WOS:000989372100001 (2) - scopus: 2-s2.0-85159381946 (3)

11573/1691355 - 2023 - How Do We Learn and Why Do We Use Abstract Concepts and Words
Borghi, Anna; Falcinelli, Ilenia; Fini, Chiara; Gervasi, Angelo Mattia; Mazzuca, Claudia - 01a Articolo in rivista
rivista: FRONTIERS FOR YOUNG MINDS (Lausanne: Frontiers Media S.A., 2013-) pp. - - issn: 2296-6846 - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1696974 - 2023 - Investigating the association of new verbal labels with novel actions, a behavioral study.
Gervasi, Angelo Mattia; Mazzuca, Claudia; Borghi, Anna M.; Brozzoli, Claudio - 04f Poster
congresso: Society for the Neurobiology of Language, 2023 (Marseille, France)
libro: Society for the Neurobiology of Language - ()

11573/1696930 - 2023 - Addressing the role of new verbal labels associated with novel actions: a behavioral study
Gervasi, Angelo Mattia; Mazzuca, Claudia; Brozzoli, Claudio; Borghi, Anna M. - 04f Poster
congresso: Embodied and Situated Language Processing - ESLP 2023 (Messina, Italy)
libro: Embodied and Situated Language Processing - ()

11573/1696918 - 2022 - Controllability and demonstrative choice: an experiment on the semantics of this and that
Gervasi, Angelo Mattia; Borghi, Anna M.; Mannella, Francesco; Tummolini, Luca - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: 18th Annual Conference of the Italian Association of Cognitive Sciences (Rovereto, Trento - Italy)
libro: 18th Annual Conference of the Italian Association of Cognitive Sciences - ()

11573/1671761 - 2021 - Tool use and language share syntactic processes and neural patterns in the basal ganglia
Thibault, Simon; Py, Raphaãl; Gervasi, Angelo Mattia; Salemme, Romeo; Koun, Eric; Lãvden, Martin; Boulenger, V('(E))Ronique; Roy, Alice C.; Brozzoli, Claudio - 01a Articolo in rivista
rivista: SCIENCE (New York, N.Y. : [s.n.] 1880-American Association for the Advancement of Science.) pp. eabe0874- - issn: 1095-9203 - wos: WOS:000717915400029 (32) - scopus: 2-s2.0-85118931452 (36)



Le attività presentate in questa pagina sono finanziate totalmente, o in parte, dai fondi del Piano nazionale di ripresa e resilienza.
L'elenco e le finalità delle attività intraprese dalla Sapienza sono descritte nella pagina dedicata Sapienza per il Pnrr.

© Università degli Studi di Roma "La Sapienza" - Piazzale Aldo Moro 5, 00185 Roma