11573/1711288 - 2024 -
Supporting Students’ Motivation: a Key Factor to Reduce Intentions to Drop Out of High School Germani, Sara - 04d Abstract in atti di convegno
conference: International Conference of the journal Scuola Democratica "Education and/for Social Justice" (Cagliari)
book: SCUOLA DEMOCRATICA (2024). Book of Abstracts of the International Conference of the journal Scuola Democratica. Education and/for Social Justice, Rome, Associazione “Per Scuola Democratica” - ()
11573/1712991 - 2024 -
Comprendere e valutare i fattori correlati alla motivazione intrinseca degli insegnanti e allo stile di insegnamento "supportivo": un’indagine esplorativa Germani, Sara - 04b Atto di convegno in volume
conference: A cosa serve la ricerca educativa? Il dato e il suo valore sociale (Milano)
book: A cosa serve la ricerca educativa? Il dato e il suo valore sociale - ()
11573/1714359 - 2024 -
Autodeterminazione e intenzione di abbandonare la scuola negli adolescenti: il ruolo del supporto all’autonomia da parte di insegnanti e genitori Germani, Sara - 01a Articolo in rivista
paper: RICERCHE PEDAGOGICHE (Roma : Anicia) pp. 95-112 - issn: 2611-2213 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1719620 - 2024 -
Motivazione e soddisfazione lavorativa degli insegnanti: il ruolo di autonomia, competenza e relazione per un insegnamento di qualità Germani, Sara - 01a Articolo in rivista
paper: RICERCAZIONE (Gardolo (TN) : Edizioni Erickson) pp. 55-71 - issn: 2036-5330 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1722158 - 2024 -
UNDERSTANDING MOTIVATIONAL FACTORS IN STUDENTS FROM LOW-INCOME FAMILIES Lucidi, Fabio; Germani, Sara; Manganelli, Sara; Cavicchiolo, Elisa; Palombi, Tommaso; Alivernini, Fabio - 04f Poster
conference: 16th International Conference on Education and New Learning Technologies (Palma de Mallorca)
book: EDULEARN24 Proceedings - ()
11573/1730054 - 2024 -
Pathways for Transversal Competencies and Orientation (PCTO) as a Device for Developing Personal Resources and Contrasting Scholastic Dispersion Pagani, Valentina; Truffelli, Elisa; Balconi, Barbara; Biolcati, Roberta; Benvenuto, Guido; Gabriella Pastori, Giulia; Nigris, Elisabetta; Marini, Mara; Germani, Sara; Viscuso, Giuliana; Rossi, Martina; Mancini, Giacomo; Stanzione, Irene - 04d Abstract in atti di convegno
conference: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice (Cagliari)
book: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice UNIVERSITY OF CAGLIARI, ITALY 3 6 JUNE 2024 BOOK OF ABSTRACTS - ()
11573/1705743 - 2024 -
Fattori di contesto e pratica professionale: un’indagine qualitativa sui docenti neo-immessi e senior di scuola primaria Stanzione, Irene; Favella, Astrid; Germani, Sara - 01a Articolo in rivista
paper: Q-TIMES WEBMAGAZINE (Roma: Anicia Editore
Supino (FR) : Bridging Bureau) pp. 575-591 - issn: 2038-3282 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1730053 - 2024 -
Paths for Transversal Skills and Orientation (PCTOs) in General and Vocational Schools in Italy: Initial Findings from an Explorative Study on Students’ Perception Stanzione, Irene; Germani, Sara; Femminini, Alice; Marini, Mara; Benvenuto, Guido - 04d Abstract in atti di convegno
conference: 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation (Seville, Spain)
book: ICERI2024 Proceedings 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation 11-13 November, 2024 Seville, Spain - (978-84-09-63010-3)
11573/1729592 - 2024 -
THE ROLE OF INDIVIDUAL AND CONTEXTUAL FACTORS IN
SHAPING TEACHERS’ PERCEPTIONS OF THEIR ORGANIZATIONAL
WORK ENVIRONMENT Stanzione, Irene; Germani, Sara; Rossi, Luca; Favella, Astrid; Traversetti, Marianna - 04b Atto di convegno in volume
conference: 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation (Seville, Spain)
book: ICERI2024 Proceedings 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation 11-13 November, 2024 Seville, Spain - ()
11573/1729593 - 2024 -
Organizational Work Context And Inclusive Teaching Practices: A Survey Of Teachers’ Percep
tions Stanzione, Irene; Germani, Sara; Traversetti, Marianna - 04d Abstract in atti di convegno
conference: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice (Cagliari)
book: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice UNIVERSITY OF CAGLIARI, ITALY 3 6 JUNE 2024 BOOK OF ABSTRACTS - ()
11573/1682775 - 2023 -
La sostenibilità del cambiamento del modello DADA: pratiche didattiche e Ricerca-Formazione De Santis, Cristiana; Germani, Sara; Vincenti, Giulia; Mattarelli, Eleonora - 01a Articolo in rivista
paper: LLL (Editore: EdaForum www.edaforum.it - info@edaforum.it) pp. 265-275 - issn: 2279-9001 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1684115 - 2023 -
Il supporto all’autonomia nel contesto scolastico: la Self-Determination Theory come approccio per favorire la motivazione degli studenti ad apprendere: primi risultati di uno studio longitudinale Germani, Sara - 02a Capitolo o Articolo
book: La ricerca educativa e didattica nelle scuole di dottorato in Italia - ()
11573/1675903 - 2023 -
THE DADA MODEL (DIDACTICS FOR LEARNING ENVIRONMENTS): A PEDAGOGICAL INNOVATION IN THE ITALIAN SCHOOL CONTEXT Germani, Sara; De Santis, Cristiana - 04b Atto di convegno in volume
conference: 17th International Technology, Education and Development Conference (Valencia)
book: 17th International Technology, Education and Development Conference - (978-84-09-49026-4)
11573/1686076 - 2023 -
Formazione insegnanti e atteggiamenti positivi verso l’inclusione: uno studio esplorativo su un campione di insegnanti curricolari Germani, Sara; Leone, Clara; Asquini, Giorgio - 01a Articolo in rivista
paper: RICERCAZIONE (Gardolo (TN) : Edizioni Erickson) pp. 145-156 - issn: 2036-5330 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1675929 - 2023 -
SUPPORTING STUDENTS’ MOTIVATION: THE PATHWAY BETWEEN PARENTS AND TEACHERS AUTONOMY SUPPORT AND STUDENTS’ ACHIEVEMENT Germani, Sara; Palombi, Tommaso; Chirico, Andrea; Asquini, Giorgio; Alivernini, Fabio; Lucidi, Fabio - 04b Atto di convegno in volume
conference: 17th International Technology, Education and Development Conference (Valencia)
book: INTED2023 Proceedings 17th International Technology, Education and Development Conference - (978-84-09-49026-4)
11573/1684365 - 2023 -
Relazioni tra pari in classe: l’approccio della Self-Determination Theory per promuovere il comportamento prosociale Germani, Sara; Vespasiani, Ludovico - 01a Articolo in rivista
paper: GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA (Lecce : Pensa Multimedia) pp. 85-95 - issn: 2038-9744 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1651090 - 2022 -
THE VALIDATION OF A TIME-EFFICIENT MEASURE FOR ASSESSING CHILDREN’S SOCIAL ISOLATION AT SCHOOL Alivernini, Fabio; Cavicchiolo, Elisa; Manganelli, Sara; Germani, Sara; Chirico, Andrea; Palombi, Tommaso; D'amico, Monica; Albarello, Flavia; Lucidi, Fabio - 04d Abstract in atti di convegno
conference: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (Palma, Mallorca, SPAIN)
book: EDULEARN22 Proceedings - (978-84-09-42484-9)
11573/1658420 - 2022 -
Adolescents’ characteristics and peer relationships in class: a population study Cavicchiolo, Elisa; Lucidi, Fabio; Diotaiuti, Pierluigi; Chirico, Andrea; Galli, Federica; Manganelli, Sara; D’Amico, Monica; Albarello, Flavia; Girelli, Laura; Cozzolino, Mauro; Sibilio, Maurizio; Zelli, Arnaldo; Mallia, Luca; Germani, Sara; Palombi, Tommaso; Fegatelli, Dario; Liparoti, Marianna; Mandolesi, Laura; Alivernini, Fabio - 01a Articolo in rivista
paper: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH (Basel: MDPI 2003-) pp. 1-19 - issn: 1660-4601 - wos: WOS:000839050800001 (6) - scopus: 2-s2.0-85135374100 (6)
11573/1650936 - 2022 -
Le competenze chiave nella scuola modello DADA (Didattiche per Ambienti Di Apprendimento): uno studio di caso De Santis, Cristiana; Germani, Sara - 01a Articolo in rivista
paper: Q-TIMES WEBMAGAZINE (Roma: Anicia Editore
Supino (FR) : Bridging Bureau) pp. 249-261 - issn: 2038-3282 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1657680 - 2022 -
La sostenibilità del cambiamento del modello DADA: tra percezione degli studenti e pratiche valutative De Santis, Cristiana; Germani, Sara; Vincenti, Giulia; Mattarelli, Eleonora - 04d Abstract in atti di convegno
conference: La ricerca educativa per la formazione degli insegnanti (Perugia)
book: LA RICERCA EDUCATIVA PER LA FORMAZIONE DEGLI INSEGNANTI - (978-88-6760-961-1)
11573/1651660 - 2022 -
L’effetto del coinvolgimento dei genitori sulla motivazione ad apprendere e sul benessere degli studenti Germani, Sara; De Santis, Cristiana - 01a Articolo in rivista
paper: Q-TIMES WEBMAGAZINE (Roma: Anicia Editore
Supino (FR) : Bridging Bureau) pp. 399-411 - issn: 2038-3282 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1667610 - 2022 -
The role of self-efficacy on teachers’ attitudes towards inclusion of students with disabilities: a comparison between general and support teachers Germani, Sara; Leone, Clara - 01a Articolo in rivista
paper: FORMAZIONE & INSEGNAMENTO (Lecce : Pensa Multimedia) pp. 148-162 - issn: 2279-7505 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1657681 - 2022 -
La formazione degli insegnanti per la promozione degli atteggiamenti positivi verso l’inclusione: una riflessione a partire dai risultati di uno studio esplorativo Germani, Sara; Leone, Clara; Asquini, Giorgio - 04d Abstract in atti di convegno
conference: La ricerca educativa per la formazione degli insegnanti (Perugia)
book: LA RICERCA EDUCATIVA PER LA FORMAZIONE DEGLI INSEGNANTI - (978-88-6760-961-1)
11573/1643114 - 2022 -
Relationship between autonomy support and students’ school well-being: the mediating role of need for competence Germani, Sara; Palombi, Tommaso - 04d Abstract in atti di convegno
conference: International Conference on Education and New Developments (Madeira)
book: END 2022. Book of Abstract - (978-989-53614-2-7)
11573/1645069 - 2022 -
Relationship between autonomy support and students’ school well-being: the mediating role of need for competence Germani, Sara; Palombi, Tommaso - 04b Atto di convegno in volume
conference: END - Education and New Developments - 2022 (Madeira)
book: Education and New Developments 2022 - (978-989-53614-3-4)
11573/1651047 - 2022 -
The relationship between teachers’ autonomy support and students’ motivation, achievement and well-being Germani, Sara; Palombi, Tommaso; D'amico, Monica - 04b Atto di convegno in volume
conference: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (Palma, Mallorca, SPAIN)
book: Edulearn22 Proceedings. 14th International Conference on Education and New Learning Technologies. Palma, Spain. 4-6 July, 2022 - (978-84-09-42484-9)
11573/1572286 - 2021 -
Teaching Practices And Use Of Digital In The Dada Model (Didactics For Learning Environments) De Santis, Cristiana; Germani, Sara; Di Donato, Daniela - 04d Abstract in atti di convegno
conference: Second International Conference of the journal "Scuola Democratica" - Reinventing Education. (the conference has been held entirely online)
book: Book of Abstracts of the International Conference of the journal Scuola Democratica. Reinventing Education, Rome, Associazione “Per Scuola Democratica” - (978-88-944888-4-5)
11573/1596255 - 2021 -
Teaching practices and use of digital in the DADA model (Didactics for Learning Environments) De Santis, Cristiana; Germani, Sara; Di Donato, Daniela - 02a Capitolo o Articolo
book: Proceedings of the 2nd International Conference of the Journal Scuola Democratica. Pandemic and post-pandemic space and time - (978-88-944888-9-0)
11573/1549350 - 2021 -
Scegliere la scuola durante il Covid-19: il sito web della scuola per l’orientamento scolastico Germani, Sara - 01a Articolo in rivista
paper: Q-TIMES WEBMAGAZINE (Roma: Anicia Editore
Supino (FR) : Bridging Bureau) pp. 238-251 - issn: 2038-3282 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1597337 - 2021 -
Classroom relationships in DADA model school (Didactics for Learning Environments): the sociometric test and teachers point of view Germani, Sara - 01a Articolo in rivista
paper: GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA (Lecce : Pensa Multimedia) pp. 115-130 - issn: 2038-9744 - wos: (0) - scopus: (0)