SARA BOCCALINI

Dottoranda

ciclo: XXXVIII
email: sara.boccalini@uniroma1.it
telefono: 3481936923
edificio: Dipartimento di Management
stanza: 8




supervisore: Maria Vernuccio
co-supervisore: Michela Patrizi

Sara Boccalini, dottoranda di ricerca del 38° ciclo, concentra la sua attività di studio sul contesto tecnologico innovativo del metaverso. Il suo obiettivo principale è esplorare le implicazioni delle esperienze di marca immersive sia per i brand che per i consumatori. Inoltre, collabora attivamente con il team di ricerca della Sapienza nel contesto del Progetto PNRR - PE11_Spoke 7: "New and consumer-driven business models for resilient and circular supply chains _ Customer-based strategies for the Sustainable and Circular Made in Italy".

Produzione scientifica

11573/1710554 - 2024 - Psychological discomfort during the brand experience in VR-based metaverses: The role of brand attitude ex ante
Boccalini, Sara; Patrizi, Michela; Vernuccio, Maria - 04b Atto di convegno in volume
congresso: International Marketing Trends Conference 2024 – VENICE 2024 (Venice, Italy)
libro: Proceedings of the International Conference Marketing Trends 2024 - (978-2-490372-18-8)

11573/1713049 - 2024 - Lights and Shadows of Consumer Experience in the VR-Based Metaverse: An Exploratory Study
Boccalini, Sara; Patrizi, Michela; Vernuccio, Maria; Pastore, Alberto - 02a Capitolo o Articolo
libro: Advances in Digital Marketing and eCommerce, Fifth International Conference, 2024 - (978-3-031-62134-5)

11573/1710555 - 2024 - Made in Italy values “meet” sustainability: The E. Marinella case
Ceccotti, Federica.; Vernuccio, Maria.; Patrizi, Michela.; Boccalini, Sara.; Scrimieri, Chiara.; Pastore, Alberto. - 04b Atto di convegno in volume
congresso: International Marketing Trends Conference 2024 – VENICE 2024 (Venice, Italy)
libro: Proceedings of the International Conference Marketing Trends 2024 - (978-2-490372-18-8)

11573/1726913 - 2024 - Delving into sustainability and Made in Italy fashion brands: Perspectives from Generation Z
Ceccotti, Federica; Boccalini, Sara; Patrizi, Michela; Vernuccio, Maria; Pastore, Alberto - 04b Atto di convegno in volume
congresso: Sinergie SIMA Management Conference 2024 (University of Parma)
libro: Management of sustainability and well-being for individuals and society - ()

11573/1717653 - 2024 - User engagement with the VR-based metaverse in the brand experience: A consumer perspective
Vernuccio, Maria; Boccalini, Sara; Patrizi, Michela - 01a Articolo in rivista
rivista: SINERGIE (-Verona Italy: Cueim Comunicazione Srl) pp. 37-60 - issn: 0393-5108 - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1729750 - 2024 - “Being” with the brand in the metaverse: Strengthening brand anthropomorphism to foster brand love
Vernuccio, Maria; Boccalini, Sara; Patrizi, Michela - 01a Articolo in rivista
rivista: JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES (Butterworth Heinemann Publishers:Linacre House Jordan Hill, Oxford OX2 8DP United Kingdom:011 44 1865 314569, EMAIL: bhmarketing@repp.co.uk, INTERNET: http://www.laxtonsprices.co.uk, Fax: 011 44 1865 314569) pp. 1-10 - issn: 0969-6989 - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1679957 - 2023 - Deepening branding opportunities in VR-based metaverses. A qualitative study
Vernuccio, Maria; Boccalini, Sara; Patrizi, Michela; Pastore, Alberto - 02a Capitolo o Articolo
libro: Advances in digital marketing and ecommerce. Fourth international conference, 2023. - (978-3-031-31835-1)

11573/1689244 - 2023 - Virtual reality engagement ed esperienza di marca nel metaverso
Vernuccio, Maria; Boccalini, Sara; Patrizi, Michela; Pastore, Alberto - 04b Atto di convegno in volume
congresso: Sinergie SIMA Conference, Rediscovering local roots and interactions in management (Bari, Italy)
libro: Rediscovering local roots and interactions in management - (9788894713633)



Le attività presentate in questa pagina sono finanziate totalmente, o in parte, dai fondi del Piano nazionale di ripresa e resilienza.
L'elenco e le finalità delle attività intraprese dalla Sapienza sono descritte nella pagina dedicata Sapienza per il Pnrr.

© Università degli Studi di Roma "La Sapienza" - Piazzale Aldo Moro 5, 00185 Roma