11573/1724893 - 2025 -
Consumers’ willingness to use the Metaverse for information search: An investigation of the underlying mechanism and critical determinants Gursoy, Dogan; Sfodera, Fabiola; Piccioni, Niccolo; Nosi, Costanza; Chi, Christina G.; Chi, Oscar (Hengxuan) - 01a Articolo in rivista
rivista: INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT (-Kidlington Oxford: Elsevier Science Limited
-Oxford; New York: Pergamon Press.) pp. - - issn: 0278-4319 - wos: (0) - scopus: 2-s2.0-85206898487 (1)
11573/1725537 - 2024 -
Understanding sustainability paradoxes in event design and management: Insights from Italian event organizers Nosi, Costanza; Piccioni, Niccolo; Mattiacci, Alberto - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: SIM Conference 2024 (Milano)
libro: Brands and purpose in a changing era - (978-88-947829-1-2)
11573/1725536 - 2024 -
Digital immortality. The emerging business of AI-based posthumous consumer services Nosi, Costnza; Mattiacci, Alberto; Piccioni, Niccolo - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: SIM Conference 2024 (Milano)
libro: Brands and purpose in a changing era - (978-88-947829-1-2)
11573/1725541 - 2024 -
Quando dire “non sto bene” diventa più facile: il digitale a servizio del benessere mentale degli italiani Piccioni, Niccolo - 02a Capitolo o Articolo
libro: Rapporto Italia 2024 - 36° Rapporto Italia - ()
11573/1725360 - 2024 -
SUSTAINABLE FASHION ADVERTISING OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES: EVIDENCE FROM MADE IN ITALY COMPANIES Piccioni, Niccolo; Romano, Rosa - 04c Atto di convegno in rivista
rivista: GLOBAL FASHION MANAGEMENT CONFERENCE PROCEEDING (Seoul Global Alliance of Marketing & Management Associations) pp. 500-506 - issn: 2288-825X - wos: (0) - scopus: (0)
congresso: Global Fashion Management Conference (Milano)
11573/1725535 - 2024 -
Lusso, sostenibilità e ‘Made In’ nella comunicazione di marketing dei prodotti sostenibili. Un’analisi qualitativa esplorativa sulle B Corp italiane Piccioni, Niccolo; Romano, Rosa; Mattiacci, Alberto - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: SIM Conference 2024 (Milano)
libro: Brands and purpose in a changing era - (978-88-947829-1-2)
11573/1683844 - 2023 -
Becoming a tree when I will be dead? Why not! Generation X, Y and Z, and innovative green death practices Nosi, Costanza; D'agostino, Antonella; Piccioni, Niccolo; Bartoli, Chiara - 01a Articolo in rivista
rivista: JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES (Butterworth Heinemann Publishers:Linacre House Jordan Hill, Oxford OX2 8DP United Kingdom:011 44 1865 314569, EMAIL: bhmarketing@repp.co.uk, INTERNET: http://www.laxtonsprices.co.uk, Fax: 011 44 1865 314569) pp. - - issn: 0969-6989 - wos: WOS:001034186000001 (7) - scopus: 2-s2.0-85162197525 (8)
11573/1680607 - 2023 -
Lasciare il mondo rendendolo un posto migliore. Innovazioni funerarie green e comportamenti di consumo emergenti Nosi, Costanza; Piccioni, Niccolo - 02a Capitolo o Articolo
libro: 35° Rapporto Italia - (9788849877274)
11573/1734663 - 2023 -
Le start-up innovative a significativo impatto sociale: che ruolo ha il marketing? Nosi, Costanza; Piccioni, Niccolo; D'amico, Simona; Sfodera, Fabiola - 04b Atto di convegno in volume
congresso: Marketing per il benessere, la salute e la cura (Firenze)
libro: Marketing per il benessere, la salute e la cura_ XX SIM CONFERENCE PROCEEDINGS - (9788894782905)
11573/1671345 - 2023 -
From physical to metaversal events. An exploratory study Piccioni, Niccolo - 01a Articolo in rivista
rivista: ITALIAN JOURNAL OF MARKETING (Cham: Springer International Publishing) pp. 119-134 - issn: 2662-3331 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1676253 - 2023 -
COVID-19 and the digitization of business events. How the health crisis accelerated ethical issues Piccioni, Niccolo; Nosi, Costanza; Ottolenghi, Chiara; Nevi, Giulia - 01a Articolo in rivista
rivista: INTERNATIONAL JOURNAL OF EVENT AND FESTIVAL MANAGEMENT (Bingley : Emerald Group Publishing, 2010-) pp. 157-169 - issn: 1758-2954 - wos: WOS:000968379600001 (4) - scopus: 2-s2.0-85152072769 (4)
11573/1652691 - 2022 -
Dialoghi di sostenibilità. La comunicazione tra aziende italiane, stakeholders e consumatori Mazza, Barbara; Piccioni, Niccolo - 01a Articolo in rivista
rivista: PROBLEMI DELL'INFORMAZIONE (Societa Editrice il Mulino Spa:Strada Maggiore 37, I 40125 Bologna Italy:011 39 051 256011, EMAIL: diffusione@mulino.it, INTERNET: http://www.mulino.it, Fax: 011 39 051 256034) pp. 225-253 - issn: 0390-5195 - wos: (0) - scopus: (0)
11573/1613214 - 2022 -
Becoming a tree when I will be dead? Why not! An explorative research on Generation Z and innovative green death practices Nosi, Costanza; Piccioni, Niccolo; Bartoli, Chiara; Iasevoli, Gennaro - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: International Marketing Trends Conference (Rome, Italy)
libro: Proceedings of the International Conference Marketing Trends - (978-2-490372-14-0)
11573/1660779 - 2022 -
Museum Chatbots: come capire se il tuo bot funzionerà attraverso l’analisi tassonomica della letteratura scientifica Orekhova, Anastasia; Ottolenghi, Chiara; Piccioni, Niccolo; Nevi, Giulia - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: People, Planet, Place: cooperation & shared value for a new era of critical marketing (Salerno)
libro: Next Generation Marketing - People, Planet, Place: cooperation & shared value for a new era of critical marketing - (9788894391886)
Piccioni, Niccolo - 02a Capitolo o Articolo
libro: L'ecosistema degli eventi nel terzo millennio - (9788813380786)
11573/1660777 - 2022 -
Metaverso. Un'analisi semantica della letteratura scientifica Piccioni, Niccolo; Nosi, Costanza - 04b Atto di convegno in volume
congresso: People, Planet, Place: cooperation & shared value for a new era of critical marketing (Salerno)
libro: Next Generation Marketing - People, Planet, Place: cooperation & shared value for a new era of critical marketing - (9788894391886)
11573/1655693 - 2022 -
Consumer nostalgia in the Commonwealth of Independent States. An explorative study Sekerova, Asselya; Nosi, Costanza; Bartoli, Chiara; Piccioni, Niccolo - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: Boosting knowledge & trust for a sustainable business (Milan)
libro: Boosting knowledge & trust for a sustainable business - Electronic Conference Proceedings - (9788894713602)
11573/1583226 - 2021 -
Start-up innovative a significativo impatto sociale e marketing. Il caso Movendo Technology Nosi, Costanza; Bartoli, Chiara; Piccioni, Niccolò; Iasevoli, Gennaro; Michelini, Laura - 04b Atto di convegno in volume
congresso: Trasformazione digitale dei mercati: il Marketing nella creazione di valore per le imprese e la società, XVIII^ SIM Conference (Ancona)
libro: Trasformazione digitale dei mercati: il Marketing nella creazione di valore per le imprese e la società - (978-88-943918-6-2)
11573/1583223 - 2021 -
What is a phygital sporting event? Evidence from the World Alpine Ski Championships Cortina 2021 opening ceremony Piccioni, Niccolò; Bartoli, Chiara; Nosi, Costanza; Mattiacci, Alberto - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: Trasformazione digitale dei mercati: il Marketing nella creazione di valore per le imprese e la società, XVIII^ SIM Conference (Ancona)
libro: Trasformazione digitale dei mercati: il Marketing nella creazione di valore per le imprese e la società - (978-88-943918-6-2)