11573/1747241 - 2025 -
A contribution to the Italian validation of the Overcontrol in Youth Checklist (OCYC) Grigore, Madalina; Bianchi, Dora; Laghi, Fiorenzo; Di Norcia, Anna - 01a Articolo in rivista
rivista: THE EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY (attuale:
TAYLOR & FRANCIS LTD, 4 PARK SQUARE, MILTON PARK, ABINGDON, ENGLAND, OXON, OX14 4RN
-Basingstoke : Psychology Press, 2004-.) pp. 1-14 - issn: 1740-5629 - wos: WOS:001554339700001 (0) - scopus: 2-s2.0-105013803038 (0)
11573/1747242 - 2025 -
Emotional intelligence and self-efficacy in bullies and victims. Research and intervention with high school students. Grigore, Madalina; Cammardella, Martina; Carelli, Silvia; Di Norcia, Anna - 04f Poster
congresso: World Anti-Bullying Forum (Norvegia)
libro: World Anti-Bullying Forum - ()
11573/1747243 - 2025 -
Self-Efficacy, Emotional Intelligence, and Bullying Profiles: A Study on High School Students Grigore, Madalina; Carelli, Silvia; Stanzione, Anna; Di Norcia, Anna - 04f Poster
congresso: V CONGRESO INTERNACIONAL ENGAGEMENT DE LOS ALUMNOS EN LA COMUNIDAD ESCOLAR Y EN EL APRENDIZAJE (Toledo)
libro: V CONGRESO INTERNACIONAL ENGAGEMENT DE LOS ALUMNOS EN LA COMUNIDAD ESCOLAR Y EN EL APRENDIZAJE - ()
11573/1747245 - 2025 -
Temperament and Prosocial Behaviour: Analysis of Interactions in Preschool Children Grigore, Madalina; Di Norcia, Anna; Sette, Stefania - 04f Poster
congresso: European Conference on Developmental Psychology (Vilnius)
libro: European Conference on Developmental Psychology - ()
11573/1747912 - 2025 -
Genitorialità, sviluppo motorio e difficoltà emotive e comportamentali in età prescolare Micci, Ylenia; Di Norcia, Anna; Caravale, Barbara; Grigore, Madalina - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: XXXVII Congresso Nazionale AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione (Università degli Studi di Udine, Polo della Formazione DILL, via Margreth 3, Udine)
libro: XXXVII Congresso Nazionale AIP Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione - ()
11573/1742714 - 2025 -
School Well-being of Primary school Students with Emotional and Behavioral Difficulties Vigori, Serena; Szpunar, Giordana; Cannoni, Eleonora; Grigore, Madalina; Di Norcia, Anna - 04f Poster
congresso: V Congreso Internacional sobre Engagement de los Alumnos en la Comunidad Escolar y en el Aprendizaje (Toledo, Spain)
libro: V Congreso Internacional sobre Engagement de los Alumnos en la Comunidad Escolar y en el Aprendizaje - ()
11573/1739479 - 2024 -
Temperamento overcontrolled : uno studio preliminare sulle caratteristiche psicometriche dell’ Overcontrol in Youth Checklist somministrata a madri e padri di bambine/i dai 4 ai 6 anni Grigore, Madalina; Giorgia, Guidobaldi - 04f Poster
congresso: Congresso Nazionale AIP-Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione (Cagliari)
libro: Associazione Italiana di Psicologia- Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell'Educazione - ()
11573/1739477 - 2024 -
Overcontrolled: temperamental, internalizing problems and executive functioning in preschool children. Grigore, Madalina; Guidobaldi, Giorgia; Di Norcia, Anna - 04f Poster
congresso: 27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD). (Lisbona)
libro: Full Program Guide - ()
11573/1729857 - 2024 -
Children’s recreational activities during lockdown, use of digital devices and psychological difficulties. Individual and contextual factors Mascaro, Chiara; Cannoni, Eleonora; Szpunar, Giordana; Grigore, Madalina; Di Norcia, Anna - 01a Articolo in rivista
rivista: PSYCHOLOGY HUB (Roma: Sapienza Università Editrice) pp. 15-22 - issn: 2724-2943 - wos: (0) - scopus: 2-s2.0-85213567427 (0)
11573/1726498 - 2023 -
IMPROVE MOTOR SKILLS TO DEVELOP SOCIO-EMOTIONAL
COMPETENCE IN PRESCHOOL CHILDREN Caravale, B.; Di Norcia, A.; Grigore, M.; Micci, Y - 04f Poster
congresso: Child Well-being in Formal and Informal Care and Education Contexts: New Perspectives on Intervention (Milano)
libro: Child Well-being in Formal and Informal Care and Education Contexts: New Perspectives on Intervention - ()
11573/1739434 - 2022 -
Students’ emotional and behavioral difficulties in primary school: the role of teachers’ emotional intelligence and teacher-student relationships Di Norcia, A.; Szpunar, G.; Grigore, M.; Mascaro, C. - 04d Abstract in atti di convegno
congresso: 30º Congresso dell’ Associazione Italiana di Psicologia (Padova)
libro: Book of Abstract 30º Congresso dell’ Associazione Italiana di Psicologia - (978-88-6938-316-8)