CHIARA PARISSE

PhD Student

PhD program:: XXXVIII
email: chiara.parisse@uniroma1.it
building: Dipartimento di Psicologia dei Processi di Sviluppo e Socializzazione; Via dei Marsi, 78
room: 328




supervisor: Stefano Livi
co-supervisor: Ankica Kosic
co-supervisor (2): Stefano Pagliaro

Research products

11573/1718942 - 2024 - Italian Adaptation and Psychometric Analysis of the Moral Foundations Questionnaire 2
Frisari, Francesca Valeria; Bonora, Matteo; Parisse, Chiara; Livi, Stefano; Kosic, Ankica - 04f Poster
conference: XVIII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sociale dell'AIP (Torino, Italia)
book: XVIII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sociale dell'AIP - ()

11573/1718127 - 2024 - Thriving together: navigating school success through positivity and peer cohesion
Livi, Stefano; Prislei, Laura; Parisse, Chiara; Marini, Mara - 04d Abstract in atti di convegno
conference: XVIII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sociale dell’Associazione Italiana di Psicologia (AIP) [XVIII National Congress of the Social Psychology Section of the Italian Association of Psychology (AIP)] (Turin, Italy)
book: Book of Abstract. XVIII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sociale dell’AIP - ()

11573/1724350 - 2024 - Impact of Need for Cognitive Closure on Achievement Goals and Academic Performance: A Study in Upper Secondary Schools
Marini, Mara; Parisse, Chiara; Prislei, Laura; Livi, Stefano - 01a Articolo in rivista
paper: PSYCHOLOGY HUB (Roma: Sapienza Università editrice) pp. - - issn: 2723-973X - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1719106 - 2024 - Ethical Climate, Morality and Identification: A longitudinal study in the school context
Parisse, Chiara; Marini, Mara; Pagliaro, Stefano; Livi, Stefano - 04f Poster
conference: XVIII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sociale dell’AIP (Turin, Italy)
book: XVIII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sociale dell’AIP - ()

11573/1717403 - 2024 - Perceived class cohesion as a protection strategy against cyber-bullying in vulnerable students: A study of secondary school students
Parisse, Chiara; Marini, Mara; Prislei, Laura; Scarci, Federica; Cecalupo, Alessandra; Livi, Stefano - 01a Articolo in rivista
paper: JOURNAL OF COMMUNITY & APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY ([Chichester, W. Sussex, England] : John Wiley & Sons, Ltd.) pp. - - issn: 1099-1298 - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1719770 - 2024 - Exploring the influence of need for closure on anti-immigrants collective actions: The mediating role of binding moral foundations and desired cultural tightness
Prislei, Laura; Marini, Mara; Di Cicco, Gabriele; Parisse, Chiara; Livi, Stefano - 01a Articolo in rivista
paper: INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS (Elsevier Science Limited:Oxford Fulfillment Center, PO Box 800, Kidlington Oxford OX5 1DX United Kingdom:011 44 1865 843000, 011 44 1865 843699, EMAIL: asianfo@elsevier.com, tcb@elsevier.co.UK, INTERNET: http://www.elsevier.com, http://www.elsevier.com/locate/shpsa/, Fax: 011 44 1865 843010) pp. - - issn: 0147-1767 - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1701793 - 2023 - “I feel good with my teachers”. The effects of positive teacher-student relationship on students’ self-esteem and perceptions about their future
Marini, M.; Livi, S.; Cecalupo, A.; Scarci, F.; Santini, F.; Parisse, C.; Benvenuto, G. - 04f Poster
conference: 19th General Meeting of the European Association of Social Psychology (Cracovia)
book: Psychology Hub - ()

11573/1676157 - 2023 - “I feel good with my teachers”. The effects of positive teacher-student relationship on students’ self-esteem and perceptions about their future.
Marini, Mara; Livi, Stefano; Cecalupo, Alessandra; Scarci, Federica; Santini, Francesca; Parisse, Chiara; Benvenuto, Guido - 01a Articolo in rivista
paper: PSYCHOLOGY HUB (Roma: Sapienza Università editrice) pp. - - issn: 2723-973X - wos: (0) - scopus: 2-s2.0-85161054770 (3)

11573/1681496 - 2023 - The impact of perceived barriers to career advancement: a study with a sample of italian university students
Marini, Mara; Livi, Stefano; Prislei, Laura; Parisse, Chiara; Cecalupo, Alessandra; Scarci, Federica; Benvenuto, Guido - 01a Articolo in rivista
paper: SUSTAINABILITY (Basel : MDPI) pp. - - issn: 2071-1050 - wos: WOS:001006133000001 (0) - scopus: 2-s2.0-85161697902 (0)

11573/1688438 - 2023 - Il supporto sociale del gruppo classe come strategia di protezione del cyberbullismo in studenti vulnerabili: uno studio su studenti della scuola secondaria di secondo grado
Parisse, Chiara; Marini, Mara; Prislei, Laura; Scarci, Federica; Cecalupo, Alessandra; Livi, Stefano - 04d Abstract in atti di convegno
conference: Giornata Tematica della Sezione di Psicologia Sociale dell’AIP “La psicologia sociale e i processi di interdipendenza online e offline” (Naples, Italy)
book: Book of Abstract. Giornata Tematica della Sezione di Psicologia Sociale dell’AIP “La psicologia sociale e i processi di interdipendenza online e offline” - ()

11573/1687543 - 2023 - Need for cognitive closure and prosocial behavior in high school students: The role of perspective taking and empathic concern
Parisse, Chiara; Theodorou, Annalisa; Baldner, Conrad; Marini, Mara; Prislei, Laura; Alparone, Francesca Romana; Livi, Stefano - 01a Articolo in rivista
paper: PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES (Elsevier Science Limited:Oxford Fulfillment Center, PO Box 800, Kidlington Oxford OX5 1DX United Kingdom:011 44 1865 843000, 011 44 1865 843699, EMAIL: asianfo@elsevier.com, tcb@elsevier.co.UK, INTERNET: http://www.elsevier.com, http://www.elsevier.com/locate/shpsa/, Fax: 011 44 1865 843010) pp. - - issn: 0191-8869 - wos: WOS:001071891700001 (1) - scopus: 2-s2.0-85169827919 (1)



Le attività presentate in questa pagina sono finanziate totalmente, o in parte, dai fondi del Piano nazionale di ripresa e resilienza.
L'elenco e le finalità delle attività intraprese dalla Sapienza sono descritte nella pagina dedicata Sapienza per il Pnrr.

© Università degli Studi di Roma "La Sapienza" - Piazzale Aldo Moro 5, 00185 Roma