ASTRID FAVELLA

PhD Student

PhD program:: XXXVII
email: astrid.favella@uniroma1.it
building: Villa Mirafiori - Dipartimento di Psicologia dei Processi di Sviluppo e Socializzazione
room: 115




supervisor: Professor Pietro Lucisano

Research: Educational "pandemic" plans: explaining access, skill formation and teacher training policies in Italy (1996-2024)

Research products

11573/1716125 - 2024 - Formazione Iniziale Insegnanti: riconcettualizzare i “tentativi falliti” tramite l’Analisi Storica Comparata
Favella, Astrid - 01a Articolo in rivista
paper: NUOVA SECONDARIA (-Roma; [s. l.] : Studium; La Scuola -Brescia : La Scuola) pp. 51-54 - issn: 1828-4582 - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1711117 - 2024 - Bridging Gender Gaps in STEM Employment: Insights from La Sapienza University Graduates
Lucentini, Giulio; Bruno, Valeria; Favella, Astrid - 04d Abstract in atti di convegno
conference: 3rd International Conference of the journal “Scuola Democratica” Education and/for Social Justice (Cagliari, Italia)
book: SCUOLA DEMOCRATICA (Eds.). Book of Abstracts of the International Conference of the journal Scuola Democratica. Reinventing Education, Rome, Associazione “Per Scuola Democratica” - (978-88-944888-4-5)

11573/1715753 - 2024 - Insights into Teacher Competency Assessment: The Open Badge EDU Framework
Rubat Du Mérac, Emiliane, Elizabeth, Marie; Gallotta, Maria Chiara; Favella, Astrid - 04b Atto di convegno in volume
conference: TEPE 2024 18th Annual Conference of the TEPE Network Innovation in teacher education: sustainable change & evaluating impact at macro, meso and micro level (Aix-en-Provence; Francia)
book: Innovation in teacher education: Sustainable change evaluating impact at macro, meso and micro level - ()

11573/1705743 - 2024 - Fattori di contesto e pratica professionale: un’indagine qualitativa sui docenti neo-immessi e senior di scuola primaria
Stanzione, Irene; Favella, Astrid; Germani, Sara - 01a Articolo in rivista
paper: Q-TIMES WEBMAGAZINE (Roma: Anicia Editore Supino (FR) : Bridging Bureau) pp. 575-591 - issn: 2038-3282 - wos: (0) - scopus: (0)

11573/1713063 - 2024 - Docenti neo-immessi e senior nella scuola primaria: un’indagine qualitativa sulla relazione tra fattori di contesto e pratica professionale
Stanzione, Irene; Favella, Astrid; Giordano, Ilaria - 04b Atto di convegno in volume
conference: A cosa serve la ricerca educativa? Il dato e il suo valore sociale (Milano)
book: A cosa serve la ricerca educativa? Il dato e il suo valore sociale - (9791255681465)

11573/1697403 - 2023 - The transformation of teachers’ training policy in Italy: tracing changes in the aftermath of the Covid-19 crisis
Favella, Astrid - 04b Atto di convegno in volume
conference: 15th International Conference on Education and New Learning Technologies (Palma de Mallorca, Spain)
book: EDUlearn2023 Proceedings - (978-84-09-52151-7)

11573/1667459 - 2022 - Caratteristiche della domanda di lavoro e valorizzazione dell’esperienza universitaria
Lucisano, Pietro; De Luca, Andrea Marco; Favella, Astrid - 01a Articolo in rivista
paper: GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA (Lecce : Pensa Multimedia) pp. 76-91 - issn: 2038-9744 - wos: (0) - scopus: (0)

© Università degli Studi di Roma "La Sapienza" - Piazzale Aldo Moro 5, 00185 Roma